Nu närmar sig tiden på året när årsmötena drar igång och likadant är det för ÅPK.
Söndagen den 12e februari kl. 17,00 kör vi.
Plats diskuteras fortfarande och vi kommer gå ut med detta så fort det är fastslaget!
Nu närmar sig tiden på året när årsmötena drar igång och likadant är det för ÅPK.
Söndagen den 12e februari kl. 17,00 kör vi.
Plats diskuteras fortfarande och vi kommer gå ut med detta så fort det är fastslaget!
Medlemsregistrering görs via formuläret ni finner genom att klicka här. Där får ni även information om meddelande att använda till betalning av medlemsavgiften.
Medlemskap | Medlemsavgift | Efter 1/11 |
Aktiv medlem född 2004 eller tidigare | 600 kr | 300 kr |
Aktiv medlem född 2005 eller senare | 500 kr | 250 kr |
Stödmedlem | 250 kr |
Medlemsavgift betalas till BG 5091-1700, senast 31/1-2023. För nya medlemmar betalas den innan anläggningen eller klubbens aktiviteter nyttjas.
Vår ekonomi bygger på ideellt arbete som i utbyte ger timmar på arbetskorten och därigenom ett helt eller delvis fritt anläggningskort. Styrelsen utlyser flera arbetsdagar per år, där alla ”aktiva” medlemmar förväntas närvara vid minst en av dessa.
För att få fria starter på hemmatävlingar gäller följande:
Vid för många anmälda till klubbträningar har medlemmar, som på tävling representerar ÅPK, företräde.
Vid träning med privat tränare ska hänsyn tas till övriga som rider på anläggningen. Före 21:00 ska tränare och ryttare ha headset och mikrofon för att inte störa andra ryttare.
Lingondressyr/Blåbärshoppning är endast öppna för Åsbo Ponnyklubbs medlemmar. KM är endast öppet för Åsbo Ponnyklubbs medlemmar som ej tävlar för annan klubb.
I mån av plats kan icke-medlemmar få träna på Åsbo ponnyklubbs allmänna träningar och gästträningar. Detta mot en tilläggsavgift, 150 kr vid ordinarie träning, vid gästträning varierar beloppet.
Anläggningskortsavgift betalas till bg 5091-1700, senast 26/2-2023. För nya medlemmar betalas den innan anläggningen eller klubbens aktiviteter utnyttjas.
Anläggningskort Aktivt medlemskap krävs för att man skall kunna lösa anläggningskort. | |||
Ordinarie pris | Efter 2022-09-01 | Efter 2022-11-01 | |
Aktiv medlem | 5000 kr | 2500 kr | 1500 kr |
Första året som aktiv medlem (Efter minst fem års uppehåll) | 2500 kr | 1250 kr | 750 kr |
Medlem som under året fyller högst 6 år | 500 kr | ||
Medryttare (Hästens ordinarie ryttare ska ha anläggningskort) | 1000 kr | 500 kr |
Klubbträningskort Om man endast kommer delta vid träningstillfällen, tänker man använda anläggningen privat – kolla Anläggningskort. Aktivt medlemskap krävs för att man skall kunna lösa anläggningskort. | |
För medlem född 1998 eller senare | Gratis |
För medlem född 1997 eller tidigare | 500 kr/termin |
För icke medlem | 150 kr/tillfälle |
Anläggningskortkostnad i förhållande till intjänade timmar | |
Arbetat 50 tim. under 2022 | Gratis |
Arbetat 40 tim. under 2022 | 600 kr |
Arbetat 35 tim. under 2022 | 900 kr |
Arbetat 30 tim. under 2022 | 1 200 kr |
Arbetat 20 tim. under 2022 | 1 800 kr |
Arbetat 10 tim. under 2022 | 2 400 kr |
Inget engagemang under 2022 (Se Anläggningsavgifter för avvikande datum) | 5 000 kr |
Byggnad/Anläggning | Kostnad/dag |
Lilla Ridhuset | 2 000 kr |
Stora Ridhuset | 3 000 kr |
Hela anläggningen (Exkl. hinder & dressyrstaket) | 5 000 kr |
Träningshinder och vattengrav m.m. får användas, men ska alltid iordningställas efteråt.
Licens | Den medlem som under året startat i minst 10 LA-klasser får licensavgiften återbetald i efterhand. Denna länk leder till ett formulär för registrering av starter. Öppen 1-23/12 varje år. |
Milersättning | 25 kr/mil | Milersättning utbetalas tur & retur stall till tävlingsplats |
Team-aktivitet | 500 kr | Varje lag har 500 kr för en team-aktivitet, ex. träning, pizzakväll etc. |
Övrig information | Klubben betalar den individuella avgiften i lagklassen som för dressyrryttare är obligatorisk. Efteranmälningsavgift betalas bara vid särskilda skäl. |
Löpande beslut ang. avgifter m.m. fattas av Gilla Persson 070-570 49 39 i konsultation med styrelsen.
Fastslaget december 2022 gäller från 1/1-2023
Styrelsen
Anläggningen är uthyrd under morgondagen till kl. 16,00. Det är dags för andra året av Christmaskeppni by Gandur, en islandshäst tävling!
Ridhusen är stängda från 16,00 idag (lördag 10/12)!
Inför helgens tävlingar är ridhusen stängda från kl. 13 idag, fredag 25e nov. Utebanorna är det fritt fram att rida på!
Utan sponsorer är det svårt att få tävlingarna att gå runt och därför är det för oss mycket viktigt att kunna visa vilka som hjälper oss på våra olika tävlingar. Inför Julahoppningshelgerna är det bland annat följande sponsorer som hjälper oss.
Ni är guldvärda & vi är så tacksamma för er hjälp och de samarbeten vi har! ❤️☃️❤️
(Kontroller är gjorda men har vi missat att få med er logga hör av er så korrigerar vi sponsorbladet)
Nu är terminen över för våra lag, de sista gjorde sin insats under helgen som var. Vill man läsa mer om dessa lag kan man göra detta via nedan länk!
Passa på att se hur det gått för våra tappra ekipage!
Dags att anmäla sig (om ni inte redan gjort det) till arbetsdagarna vi har inför Julahoppningarna! Vi kommer främst att pynta (ute, hinder, runt banan, läktare etc.) och göra fint runt om så att tävlingarna blir fantastiska!
Vi börjar dagarna vid 9 och avrundar ca 13, lite beroende på vad som är gjort/är kvar att göras. Ta gärna med lite fika så kan vi ta en gemensam paus om det blir längre dagar!
Anmäl er snarast till Monica på sms: 073-401 03 78
Torsdag den 10/11 har divison 1 lagträning och med det är stora ridhuset stängt mellan kl. 16-19!
Inför decembermånad är det klassiskt med en julkalender till barnen, men varför stanna vid barnen? Nu finns det möjlighet att du som medlem i ÅPK kan sälja julkalendrar som passar de flesta åldrar, nämligen Bingolottos Julkalender!
För att komma igång försäljningen kontaktar ni Marie Gräntz på 073-443 45 66, som kommer hjälpa er med leverans av julkalendrarna. Vi har sagt att det finns möjlighet att sälja fram till söndagen den 27/11. Det är även datumet som man senast rapporterar tillbaka till Marie kring sålda kalendrar och eventuella returer som ska göras på de som inte blev sålda.
Hur gynnar detta ÅPK? Jo, för varje såld kalender, som kostar 100 kr/st, får ÅPK behålla 50 kr. Marie har beställt & fått hem 300 st kalendrar, skulle alla dessa säljas så blir förtjänsten 15 000 kr!
För köp av enstaka kalendrar tas kontakten med Marie direkt, 073-443 45 66.
Det är premiär för vår Oktoberdressyr med cuper! Klasser på alla nivåer, både för ponny och häst. Vi har försökt lägga oss med låga startavgifter, då det viktiga för många är inte vilka priser man kan vinna, utan att få möjligheten att få komma ut och mäta sig med andra.
Vår Lilla Cup, för både häst och ponny, är bara öppen för de som inte brukar ligga i topp, också ett sätt att locka lite nya att våga ge sig ut på banan.
Har ni frågor i upplägget som ni inte hittar i proppen, så maila tavling@asboponnyklubb.se.
Välkomna och dela gärna inlägget, så hoppas vi att vi ser många av er i mitten på oktober 🥰